Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Fundering

Av Denice - 22 maj 2009 21:45

Det va nog förra vecka som jag ,Rickard & mamma satt å pratade om allt möjligt. Vi kom in på ett samtalsämne om "pappa".

Ouff ... det e nåt som inte så kul att prata om , men men det gjorde vi iaf.

Min "pappa" är en som kommer å går som han själv vill. När vi träffade honom blev vi ju självklart jätte glada & ville inte släppa taget om vår "pappa". Han hittade alltid på saker med oss , vilket vi tyckte va jätte roligt då. Men när vi blev äldre så började "pappa" att visa stor skillnad på oss syskon. Jag & Jessica fick titta på när en överlycklig Rickard fick garaget & sitt rum fyllt av en massa saker.  Han köpte Rickard´s kärlek men oss sket han fullständigt i. Vet egentligen inte vilket som e värst ?

Har fått höra mkt av andra släktingar hur han har betett sej mot oss när vi va små.

Idag lever min kära "far" med sin estlänska sambo & "deras" tre barn. Han har gjort klart för oss att han en ny familj nu så att han behöver inte oss längre...tack, det kändes kan jag lova !! gubbjävel 

Nu e det ca två år sen jag såg eller hörde hans röst...


Man säger ju att alla ska ha en mamma & en pappa i sitt liv, men jag vete fan ja om det e sant alla gånger.

E det rätt att ett barn ska bli sårad av sitt eget kött & blod ?

E det rätt att ett barn ska bli mindre älskad för att det e fel kön ?

E det rätt att en förälder lovar att komma men inte gör det ?

Kan man inte ta sitt ansvar som en förälder ska göra så tycker jag att det e bättre att vara utan. Jag klarar men så jävla bra utan en "pappa" hellre det än att bli sårad hela tiden...

 
 
Meta

Meta

23 maj 2009 15:33

Fy fan nu rinner mina tårar gumman...=(
Är så fint skrivet, men ändå så tragiskt, de där kommer direkt från ditt sårade hjärta. Vet precis hur de känns att ha en pappa som skiter i en.. Så där kan vi ju ta varann i hand. Även hur de är att ha ett barn som har en frånvarande pappa, som gör lika ont att se sitt barn bli besviken gång på gång. Men du har de ett snäpp värre en mig där nu. Nä de är tur vi kvinnor är så stark och självständiga att vi klarar vårat liv ändå..FUKK DOM

http://www.mammameta.blogg.se

 
Annelie

Annelie

25 maj 2009 22:21

Skickar en stor KRAM till dig!

http://kramizen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice - 19 augusti 2009 22:26

Fick å kunde jag så skulle jag nog kunna sova bort en hel vecka . Är så jäkla trött hela tiden . Och Jacob har varit sjuk sen i måndgs, hostar ,nyser , feber å den där jobbiga astman ska ju så klart va med på ett hörn :( Igår va det min tur att få k...

Av Denice - 11 augusti 2009 21:03

Första kvällen på ca tre veckor som jag sj inte har somnat när det e dags för att natta Jacob :D ...

Av Denice - 7 augusti 2009 21:37

Av Denice - 6 augusti 2009 21:20

Fick för mej att jag ville dra med mej kakan å Rickard ut å åka lite i skogen . Så snäll som dom va följde dom med .... eller ja dom hade inget val ;) Vi åkte till överberg , långt in i skogen . D- men va fan .. vi måste ju få se nåt djur iaf :S Efte...

Av Denice - 22 juli 2009 21:18

"Jag tävlar hos Jempajenny om en valfri väggtext från VinylaHem.se! Tävlingen avslutas den 2 augusti klockan 18:00 genom lottning! Klicka här för att vara med och tävla du också"...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards